ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ

Ο Δ. ΖΟΡΜΠΑΣ ΕΚΠΟΝΗΣΕ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ ΣΕ ΠΤΗΣΕΙΣ ΑΕΡΟΠΛΑΝΩΝ- ΑΡΙΣΤΕΙΟ ΣΤΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΓΙΑ 25ΧΡΟΝΟ.  Αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας ο 25χρονος Δημήτρης Ζορμπάς παρακολούθησε το πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών του Τμήματος Μηχανολόγων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το οποίο ολοκλήρωσε πετυχαίνοντας πολύ υψηλή βαθμολογία, 9,14, με αποτέλεσμα να βραβευτεί με αριστείο και να διαβάσει και τον όρκο στην σχετική εκδήλωση ορκωμοσίας που έγινε την περασμένη Πέμπτη. Ο 25χρονος αξιωματικός με καταγωγή από το Φανάρι Καρδίτσας αποφοίτησε από την ΣΜΑ το 2013 και από τότε εργάζεται στην 111 Πτέρυγα Μάχης και συγκεκριμένα στην 347 Πολεμική Μοίρα. Την περασμένη Πέμπτη ορκίστηκε στο αμφιθέατρο της Πολυτεχνικής Σχολής για το μεταπτυχιακό του με τίτλο «Σύγχρονες μέθοδοι σχεδιασμού και ανάλυσης στη βιομηχανία» του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών. Αποφοίτησε με βαθμό 9,14, βραβεύτηκε λαμβάνοντας αριστείο και διάβασε τον όρκο για τους μεταπτυχιακούς φοιτητές του Τμήματος Μηχανολόγων. Όπως τόνισε ο ίδιος «τη διπλωματική μου εργασία την εκπόνησα μαζί με τον Ψαρογιώργο Σπυρίδων. Ο τίτλος της είναι «Μεθοδολογία δημιουργίας στηλών για βέλτιστη ανάθεση ιπτάμενου προσωπικού (Column generation methodology for optimal crew scheduling)». Η εργασία αυτή ασχολείται με το πρόβλημα της κάλυψης ενός συνόλου διαδρομών από ένα συγκεκριμένο αριθμό πιλότων, ικανοποιώντας ταυτόχρονα και ένα σύνολο ποιοτικών κριτηρίων. Κύριο στόχος είναι η μείωση του κόστους. Το πρόβλημα αυτό αφορά στις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες. Για την επίλυση αυτού του προβλήματος αναπτύξαμε έναν αλγόριθμο βελτιστοποίησης, ο οποίος συνδυάζει τους πιλότους με τις διαδρομές που μπορούν να καλύψουν με τον βέλτιστο εφικτό τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι παρέχει το ελάχιστο κόστος για την εταιρεία, σε όσο το δυνατόν μικρότερο υπολογιστικό χρόνο. Ο αλγόριθμος είναι ιδιαίτερα αξιόπιστος, καθώς σε ένα αρκετά μεγάλο εύρος εφαρμογών έδινε πάντα την καλύτερη λύση που θα μπορούσε να προκύψει. Ο αλγόριθμος έχει ακόμα περιθώρια βελτίωσης και θα ήθελα να ασχοληθώ σε αυτό το κομμάτι και στο πλαίσιο ενός διδακτορικού, καθώς εκεί θα μπορέσουμε να τελειοποιήσουμε τον αλγόριθμο, ο οποίος ευελπιστώ να μπορεί να αποτελέσει ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο για τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες συνεχώς εξελίσσονται».